Lydfiler

Hjernepauser

Brug gerne 4 minutters hjernepause flere gange i løbet af din arbejdsdag. Den giver din hjerne en formentlig tiltrængt pause. En hjernepause er ikke spil af tid, da den bevirker at din hjerne efterfølgende arbejder bedre og mere fokuseret.

Hvis du er meget træt i dit hovede og har mange tanker, kan det være svært at holde fokus på krop og åndedræt under hjernepausen. Lav da nogle strækøvelser inden du sætter dig. Sørg for at du ånder ud i et suk, når du strækker dig og træk herefter vejret godt ind. Hensigten er at du får åbnet op til dit åndedræt, hvilket vil gøre det lettere for dig at holde tankerne væk, når du efterfølgende fokuserer på din krop og dit åndedræt i hjernepausen.

Forslag til stræk: Lave gerne nogle sidestræk, stræk dig bagover, kør skuldrene langsomt rundt og hæng gerne med hovedet ned af og stræk din læn. Sørg for at du slappe af i kæben hele vejen gennem strækkene.

 

4-minutters Hjernepause

 

4-minutters Hjernepause – Afspænding af hjernen

 

6 minutters hjernepause med fokus på åndedrættet


 

Godnat og sov godt

40 minutters guidning ind i søvnen. Brug den hvis du har svært ved at falde i søvn.

Den starter med, at du aktivt får din krop til at slappe af ved skiftevis at spænde op og slappe af. Det hjælper til at slippe tankemylder og giver en dejlig tung og afslappet krop. Herefter guides du gennem kroppen hvorved afspændtheden fordybes.

Kom i kontakt